Utsikt over fjell og fjord. Foto.

5 turer i Sauda Turlag

Sauda Turlag arrangerer årlig "5 turar", med nye turmål hvert år. Formålet med 5 turar er å oppmuntre til å komme seg ut på tur, enten man liker å gå alene eller i en gruppe. Man kan derfor selv bestemme om man vil være med på fellesturene, eller kjøpe et hefte med turbeskrivelser og gå turene når det passer.  Vær obs på at fellesturene kan bli gått som en rundtur, evt. med små avstikkere til interessante steder. Vi anbefaler derfor å bli med på fellesturene.

Heftet for 5 turar med turbeskrivelser og kart kan kjøpes selv om du ikke er medlem i Sauda Turlag. Heftet koster 100 kr og kan kjøpes hos Intersport Sauda og Nuten sport. Salgsstart er som regel i slutten av mai. Av de som har gått minst tre turer trekkes det ut 3 voksne og 3 barn som vinner gavekort - og 1. premien er hele 1500 kroner!

I tillegg til at turheftet har god beskrivelse og inntegnet turløype blir også turene godt merket, fra start til slutt. Turene er enten av lett eller middels gradering.

Fellesturene gjennomføres hver tirsdag i slutten av mai/juni. Vi legger vekt på å velge turledere som er godt kjent i området, kanskje lærer du noe nytt underveis?

For å være med i trekningen må svarslippene leveres inn til Intersport Sauda eller Nuten sport innen 1. oktober. Merkingen av turene vil også bli tatt bort rundt denne datoen. Trekning av vinnerne gjøres på høstens medlemsmøtet.

Del artikkel:

Bli medlem